Παραλήρημα

Τρίτη, Αυγούστου 23, 2005

Γιατί έπεσε μπαμπά;

Αγαπητό μου (και ολοκαινούργιο) blog γεια σου. Τέτοια ζέστη που επικρατεί ωθεί τον άνθρωπο να συμπεριφέρεται περίεργα... ή ακόμη πιο περίεργα, αν υποθέσουμε ότι έχει γεννηθεί περίεργος, όπως εγώ. ‘Ετσι λοιπόν αποφάσισα να βγάζω το άχτι μου από δω και στο εξής σε ένα μάτσο μηδενικά και άσσους, υποχρεώνοντας και διάφορους άλλους αθώους να υφίστανται το παραλήρημά μου... Δεν μπορείς να πεις όμως, διάλεξα παιδιά που είναι ομοιοπαθείς, αν κρίνουμε από τον τίτλο σου.

Αυτό τον καιρό λοιπόν, εν μέσω ζέστης, πλήρους χάους στο σπίτι που βασιλεύει με τη μορφή κουτιών από την πρόσφατη μετακόμισή μου (και που θα πρέπει μόλις ανοιχτούν να ΞΑΝΑΦΤΙΑΧΤΟΥΝ γιατί προβλέπεται κι άλλη μετακόμιση στα ξένα σε κανένα εικοσαήμερο) και βαρεμάρας, όλο ακούω για το αεροπλάνο που έπεσε. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν ένα email που έλαβα από έναν πολύ φίλο μου το πρωί (χμμμ... 13:30 που ξύπνησα σε κάποια χώρα του κόσμου θα ήταν πρωί, δεν μπορεί), ένα email με 37 παραλήπτες και με τον εύγλωττο τίτλο «Σας τό’λεγα εγώ ότι το ρίξανε»... Είπα λοιπόν ότι δεν πάει άλλο και ότι θα βγω κι εγώ να ξεσπάσω. Κι επειδή η Τατιάνα και η Λαμπίρη κάνουν διακοπές, θα τα υποστείς εσύ, αγαπητό blog.

Βασικά, οι θεωρίες συνομωσίας ξεκινούν από μια συλλυπητήρια επιστολή του κυρίου Θάμνου (αποφεύγουμε τους ξενόφερτους όρους...), η οποία θεωρείται διφορούμενη από πολλούς. Ο Αμερικανός πρόεδρος, άψογος στην έκφραση θλίψης, δεν παρέλειψε -πράγμα ασυνήθιστο για «απλά» αεροπορικά δυστυχήματα- να τονίσει ότι συγχαίρει την ελληνική Πολεμική Αεροπορία για τις ενέργειές της «προκειμένου να αποτραπεί η καταστροφή». «Θα πρέπει να ερευνήσει κανείς τα αρχεία του Λευκού Οίκου για να βρει πόσες φορές ο Αμερικανός πρόεδρος συγχαίρει την Πολεμική Αεροπορία άλλης χώρας, με αφορμή ένα πολύνεκρο αεροπορικό δυστύχημα πολιτικής αεροπορίας -και δυστυχώς, υπάρχουν παρά πολλά τέτοια και μεγαλύτερα συμβάντα στον κόσμο» (από άρθρο της Κύρας Αδάμ στην Ελευθεροτυπία, αξιόπιστης αναλύτριας αεροπορικών δυστυχημάτων).

Πρώτη ένσταση: Οι επιστολές Θάμνου, όπως και οι λόγοι του, ποτέ δεν γράφονται από τον ίδιο, κάτι που απ'όσο ξέρω γινόταν ανέκαθεν με τους αμερικανούς προέδρους, και πολύ περισσότερο με τον εν λόγω μπουμπούνα. Εν συνεχεία περνούν από άπειρα κόσκινα των συμβούλων του Λευκού Οίκου με γνώση της ατζέντας των CIA, FBI, NSA και δεν συμμαζεύεται. Ως εκ τούτου, κάθε πιθανότητα να γραφτεί μια βλακεία, ένα "κάρφωμα" ελαχιστοποιείται, για να μην πω εκμηδενίζεται εντελώς. Μήπως νομίζετε ότι κάτι τέτοιο που η Αμερική θα ευλογούσε μεν αλλά θα κρατούσε μυστικό με κάθε θυσία, θα ήθελαν να μαθευτεί ή έστω να αρχίσει να πυροδοτεί θεωρίες συνομωσίας; Ως γνωστόν, "ότι δεν γνωρίζεις δεν μπορεί να σε βλάψει", και δεν έχουν κανένα λόγο να το αποκαλύψουν (υποθέτωντας ότι έγινε όντως κατάρριψη, κάτι που του δίνω πιθανότητες 5%).

Ο πιλότος (λένε οι αυτοσχέδιοι εγχώριοι Mulder) ότι στην ηχογραφημένη συνομιλία "η φωνή του σπάει", ότι "δεν έχει συνέλθει ακόμη από το σοκ" κλπ. επειδή μόλις τον διέταξαν να καταρρίψει το αεροπλάνο. Οι ανωτέρω αντιδράσεις όμως είναι απόλυτα κατανοητές διότι ο τύπος μόλις είδε ένα ιπτάμενο μεγαθήριο να γίνεται κομμάτια, και εκατοντάδες ψυχές να χάνονται χωρίς να μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα. Καταλαβαίνεις, νομίζω, ότι είναι ένα από τα χειρότερα ψυχολογικά σοκ. Φαντάσου να είσαι πυροσβέστης της ΕΜΑΚ, να έχεις δει κάποιον στα συντρίμμια σεισμού σε σημείο που οποιαδήποτε προσέγγιση είναι αδύνατη χωρίς να τους σκοτώσεις ο ίδιος με την πτώση των ερειπίων, να σε υποχρεώνουν να κάθεσαι να τους κοιτάς τόση ώρα άπραγος και τελικά να τους βλέπεις να γίνονται λιώμα από δεκάδες τόνους ντουβάρια...

Το ότι του είπαν να μην πει τίποτα είναι πάλι απολύτως κατανοητό. Αυτή είναι μια διαδικασία στρατιωτική και ως γνωστόν, το απόρρητο εφαρμόζεται πιο συχνά και πιο εύλογα σε περιπτώσεις στρατιωτικής δικαιοδοσίας και όχι πολιτικής. Δηλαδή θα ήταν καλύτερα να είχε γίνει το πρόσωπο της ημέρας στα παράθυρα του Χατζηνικολάου; Η έστω σε λαϊφσταϊλίστικες συνεντεύξεις σε "σοβαρές" εφημερίδες;

Το μονοξείδιο και όλες οι άλλες θεωρίες βγήκαν πολύ νωρίς εδώ, όπως θα έβγαιναν και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Παντού υπάρχουν "καλοθελητές" που δεν τους φτάνει να πουν "θα σας ενημερώσουμε μόνο όταν έχουμε αποτελέσματα στα χέρια μας" αλλά θέλουν να το παίξουν επιστήμονες, γνώστες, με τα σούπερ κονέ μέσα σε όλες τις υπηρεσίες που ασχολούνται με το θέμα... κι όλα αυτά για τα 15 λεπτά δημοσιότητάς τους. Α ρε Άντι Γουόρχολ θεέ...

Διάφοροι αναλυτές περιγράφουν με λεπτομέρειες την (κατά τη γνώμη τους) εφικτή κατάρριψη αεροπλάνου χωρίς την χρήση πυρών μέσω της αλλαγής πορείας. Λεπτομέρειες, αν θέλετε, εδώ: http://www.enet.gr/online/online_text?dt=17/08/2005&c=112&id=62925336

Αλλαγή πορείας μπορεί να επέλθει μόνο αν ο πιλότος δεν αντιδράσει, ή αν δεν έχει ενεργοποιηθεί ο αυτόματος πιλότος. Εδώ όμως ο αυτόματος πιλότος ήταν ενεργοποιημένος (και δυστυχώς παρέμεινε) σχεδόν από την αρχή της πτήσης που άρχισε να καταρρέει το σαράβαλο. Δεν είναι επιβεβαιωμένο ότι ο τύπος προσπαθούσε να κυβερνήσει το αεροπλάνο, ούτε καν ότι απενεργοποιήθηκε ποτέ ο αυτόματος πιλότος.

Το ότι είναι αξιόπιστη η αναλύτρια που αναφέρθηκε στην αρχή πάλι δεν μου λέει τίποτα. Ούτε χάνει τίποτα από την αξιοπιστία της λέγοντας αυτά που λέει, ίσα ίσα που όσοι ψοφούν για συνομωσίες μεταξύ φραπόγαλου και ταβλιού θα της πουν και μπράβο που τα γράφει (no offence, κυρίες και κύριοι φραποταβλαδόροι!!). Απλά νομίζω ότι η Ελευθεροτυπία προσπαθεί να διατηρήσει μια ψιλοφήμη ότι συμπεριλαμβάνει “αιρετικές” απόψεις στην ειδησεογραφία της. Καπνός χωρίς φωτιά δεν υπάρχει, θα μου πείτε. Φωτιά σίγουρα υπήρχε, αλλά εδώ μάλλον προσπαθούν να εφεύρουν τον καπνό...

Εν τέλει, για μένα το θέμα έγκειται στην ολιγωρία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και στην εγκληματική αμέλεια της Helios Airlines. Δεν υπάρχουν ραδιοφάροι που αναλαμβάνουν να φέρουν και να προσγειώσουν ένα οποιοδήποτε αεροπλάνο σαν να επρόκειτο για τηλεκατευθυνόμενο παιχνιδάκι; Το είχα διαβάσει αυτό, και μάλιστα το "Ελευθέριος Βενιζέλος" είναι ένα από τα σχετικά λίγα αεροδρόμια που διαθέτουν αυτό το σύστημα στον κόσμο (επειδή είναι ολοκαίνουργιο αεροδρόμιο). Αλλά ας μην πω περισσότερα γιατί θα με βουτήξουν και θα με βγάλουν σε κανένα παράθυρο...

3 Comments:

Blogger Paris Apostolopoulos

Γεια..μια μικρη παρατηρηση οσο αναφορα τους ραδιοφάρους και την τελευταια σου παατηρηση.Πράγματι υπάρχουν συστηματα που και με την χρηση των ραδιοφάρων βοηθουν και ουσιαστικα παιζουν τον καθοριστικο ρολο στην ασφαλη προσγειωση του αεροσκαφους σε αεροδρομιο το οποιο ειναι εξοπλισμενο με τον αντιστοιχο εξοπλισμο! Το συστημα ονομάζεται ILS (The Instrument Landing System) και αν δεν κανω λαθος το Ελ.Βε εχει την τελευταια του...εκδοχη..ILS 3 η οποια παρέχει σχεδον αυτοματοποιημενη διαδικασία προσγειωσης παντα βεβαια με τον ελεγχο του πιλοτου οταν οι συνθηκες ειναι τετοιες οπου ο πιλοτος δεν μπορει να εχει ΚΑΝ οπτικη επαφη με τον διαδρομο..ουσιαστικα στα τυφλα! βλεπε ομιψλη βροχη κτλ κτλ. Ο πιλοτος απλα διαβαζει τις ενδειξεις ακουει τους φαρους και ενημερωνεται για την θεση του διαδρομου!
Ολα ωραια και καλα και σιγουρα πολλοί απο εμας (ισως σε ταξιδια σε αγγλια) να έχουν προσγειωθει ετσι τυφλά χωρις βεβαια να το παρουν χαμπαρι.
Επι της ουσίας το ILS ειναι ενα συστημα το οποιο λειτουργει ακριβως στην τελικη διαδικασια προσγειωσης..εκει δηλαδη οπου ο πιλοτος δεν μπορει να δει τον διαδρομο (παρολο) που εχει φτασει κοντα. Δεν μπορεί να φέρει ένα αεροπλανο που πεταει στην Τζια ..στο Ελ.Βε αυτοματα...επισης προυποθετει οτι υπαρχει πιλοτος στα χειριστηρια! Ισως στο μέλλον δουμε και συστημα που θα τα κανουν ολα αυτοματοποιημενα..παρολα αυτά μάλλον η ανθρωπινη παρουασια θα ειναι παντα..δικλειδα ασφαλείας ή ανασφάλειας. Ευχαριστω για τον χρονο σου!

23/8/05 7:35 μ.μ.  
Blogger avel

Τείνω να συμφωνήσω με τον Πάρη. Οσοι έχουν παίξει έστω και μία φορά flight simulator ξέρουν πώς δουλεύει σε γενικές γραμμές το ILS, και χωρίς πιλότο δε μπορεί να κάνει θαύματα.

bloody sunday, καλωσήρθες στο blog! Εύχομαι καλή διαμονή και πιο παραληρηματικά posts! Από το avatar σου παρατήρησα ότι είμαστε και από το ίδιο είδος. Nιάου.

23/8/05 8:42 μ.μ.  
Blogger bloody sunday

Ευχαριστώ πολύ παιδιά... Είναι καλό να ξέρουμε ότι η μοντέρνα τεχνολογία δεν έχει αντικαταστήσει στο 100% τον άνθρωπο, αν και σε αυτήν την περίπτωση θα ήταν μοναδική ευκαιρία αν γινόταν κάτι τέτοιο.

Αλλά και σε πιο ασήμαντες περιπτώσεις, πχ εγώ εδώ και χρόνια λέω ότι θα πρέπει να μην υπάρχουν πια διαιτητές στα ποδοσφαιρικά γήπεδα (που γίνεται κι ο μεγαλύτερος ντόρος) αλλά υπολογιστές που θα συνεργάζονται με κάμερες και με το τσιπάκι της μπάλας, το οποίο έχει ήδη τοποθετηθεί δοκιμαστικά μεν, σε μεγάλη κλίμακα δε από φέτος. Οι υπολογιστές βέβαια να τους χειρίζονται διαιτητές, δε λέω...

Και thanks avel!

24/8/05 12:38 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

Backlinks

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home