Παραλήρημα

Τετάρτη, Ιανουαρίου 31, 2007

Σπίτι 2

Όταν φτιάχνεις καινούριο σπίτι (και όχι φοιτητικό), θέλεις να πραγματοποιήσεις όλα τα απωθημένα σου στο θέμα maison & decoration. Ότι έβλεπες από χρόνια στα περιοδικά και έλεγες «αυτό θα το βάλω στο σπίτι μου», συνειδητοποιείς ότι ήρθε η ώρα να το κάνεις πραγματικά. Τίποτα δε θα αγοραστεί βιαστικά και όλα θα είναι ταιριαστά μεταξύ τους, ώστε να ικανοποιούν το επιθυμητό concept. Δε θα λες μετά από χρόνια «Μα καλά, τι σκεφτόμουν όταν αγόραζα αυτό το σερβίτσιο;». Δε θα ξυπνάς κάθε πρωί αλαφιασμένος λόγω της αποτυχημένης κουρτίνας απέναντι σου. Θα βρεις όλα αυτά που έχεις στο μυαλό σου και το σπίτι σου θα μοιάζει με τις ζηλευτές σελίδες ενός περιοδικού – αλλά ταυτόχρονα θα είναι μοναδικό.

Αυταπάτες, φίλοι μου.

Στην περίπτωση μου η πρώτη αυταπάτη που καταρρίφθηκε είναι το «Δε θα γεμίσω το σπίτι μου με πράγματα από το ΙΚΕΑ». Απλά δεν παίζει το ενδεχόμενο. Όσο καλές προθέσεις και να έχεις στην αρχή, ακόμη και με την παραδοχή «θα βάλω βρε αδερφέ και το χέρι στην τσέπη», μετά το πρώτο σκανάρισμα στην αγορά συνειδητοποιείς ότι πρέπει να διαθέτεις τσέπη χωρίς πάτο – για να πάρεις κάτι αξιοπρεπές και όμορφο ταυτόχρονα. Κι εκεί που ονειρευόσουν να βάλεις στο σπίτι σου έπιπλα σχεδιαστών, καταλαβαίνεις ότι πρέπει να περιοριστείς σε έπιπλα σουηδών σχεδιαστών. Το ΙΚΕΑ είναι κάτι σαν μονόδρομος.
Παίρνοντας αυτό το μονόδρομο (δηλαδή την Αττική οδό) έρχεσαι αντιμέτωπος με το φαινόμενο του περονόσπορου, που πέφτει συνήθως στα μαγαζιά με καλά και φθηνά πράγματα (βλ. Zara). Τουλάχιστον τα μισά από τα πράγματα που θέλεις να πάρεις είναι εξαντλημένα. Το πότε θα τα φέρουν είναι κάτι που μόνο ο Όντιν γνωρίζει – το τηλεφωνικό τους κέντρο εντωμεταξύ είναι για τον kuk (αν μου τα λέει καλά το λεξικό).
Αντίο λοιπόν Eames Lounge Chair (λυγμ) και Barcelona. Θα περίμενω κι-εγώ-δεν-ξέρω-μέχρι-πότε, να φέρουν τον αναθεματισμένο Ekeskog!



Eames Lounge Chair των Charles & Ray Eames


Barcelona Chair του Ludwig Mies van der Rohe





Καναπές Ekeskοg του Σουηδού Σχεδιαστή



Εκτός από περονόσπορο, το άλλο φαινόμενο του ΙΚΕΑ είναι η πολυκοσμία. Τελευταία φορά που πήγα ήταν Σάββατο, αλλά και καθημερινές δεν είναι καλύτερα. Λες και όλοι οι αργόσχολοι της Αθήνας, αντί να πάνε στο Ζάππειο πάνε εκεί.
Αποτέλεσμα: θες να βρεις ένα έπιπλο tv αλλά δε μπορείς γιατί σε κάθε ένα κάθεται και μια αποκαμωμένη θείτσα (true).


Και εκτός ΙΚΕΑ βέβαια δε θα αντιμετωπίσεις λιγότερες δυσκολίες/κακοτοπιές. Χθες έφτασα σε οριακό σημείο πελαγώματος στο θέμα «κουρτίνες». Στην αρχή όλα πήγαιναν καλά, δηλαδή είδα ένα σχέδιο που μου άρεσε, είπα δε θα το ψάξω πολύ, πήγα να το παραγγείλω και μου ήρθε ο ντουβρουτζας στο άκουσμα της ταρίφας: 400 έουρος. Και για όποιον δεν κατάλαβε, 400 έουρος για μια μπαλκονόπορτα. Άλλαξα λοιπόν την τακτική «ότι μου αρέσει το παίρνω» με την τακτική «πρέπει να επιτευχθεί ο τέλειος συνδυασμός χρώματος/σχεδίου/τιμής/συδυασμός με τα έπιπλα/συνδυασμός με το στυλ του σπιτιού/συνδυασμός με το στυλ μου!». Αφού πέρασα τουλάχιστον μια ώρα στο κουρτινάδικο και έφτασα στα όρια της κουρτινοπαράκρουσης, αποφάσισα να το παρατήσω και να ασχοληθώ αργότερα.
Τα ηλεκτρικά ευτυχώς τελείωσαν ανώδυνα. Αν και κατά τη διάρκεια του ψαξίματος κινδύνεψε ο δεσμός μου:
- Θέλω να πάρουμε ίδια μάρκα ψυγείο και κουζίνα.
- Γιατί;
- Θέλω να ταιριάζουν...
- Να ταιριάζει το χρώμα;
- Όχι.. να ταιριάζουν τα χερούλια!
- (σιωπή, απελπισμένο βλέμμα τύπου "τζιζας, μετακομίζω με το Νόρμαν Μπέιτς, μήπως να την παρατήσω επιτόπου στον Κωτσόβολο και να φύγω για πάντα;")
Τελικά ίδια τα πήραμε. :Ρ

Ετικέτες

15 Comments:

Blogger tzo

Χιχιχι! Επειδή το πέρασα και εγώ αυτό πριν δύο χρόνια, ένα έχω να σου πω, στο σπίτι μου και δε στο σαλόνι μου έχει μόνο δυο καναπέδες μην σκεφτείς, ε ναι τι ήθελες να έχει; Φαντάσου όμως τώρα ένα χώρο 20 τετραγωνικά με μια πολυθρόνα...
Αυτή ακριβώς είναι η αίσθηση και δεν με νοιάζει πια, θέλω αλλάγες αλλά δεν έχω όρεξη να ψάχνω. Βέβαια εγώ συμβιβάζομαι στην έννοια, οκ θα λέμε ότι είναι φοιτητικό, άλλωστε με τον ξάδελφο συγκατοικώ όχι με το δεσμό.

31/1/07 1:39 μ.μ.  
Blogger kotosalata

Να κάνεις σιγά σιγά τις αγορές σου για να μην κάνεις λάθη. Τι πειράζει αν το ολοκληρώσεις σε ένα χρόνο? Το θέμα είναι να σε ικανοποιεί!
Καλή τύχη!!!
(το apartmenttherapy είναι ένα πολύ καλό site για θέματα ντεκορασιόν, τσέκαρε τα house tours)

31/1/07 4:29 μ.μ.  
Blogger eparxiakosaloni

μια χαρα ειναι και τα ΙΚΕΑ , αφου εχει ξεφυγει ο κοσμος ( του επιπλου ) και ζητανε μια περιουσια για ενα κομματι ντυμενο ξυλο καλα κανουν οι σουηδοι της ΙΚΕΑ

ασχετο τα περισσοτερα απο τα επιπλα τους ειναι απο ελληνικες μικρες βιοτεχνιες επιπλου

καμια σχεση με εισαγωγες

31/1/07 9:42 μ.μ.  
Blogger loretta

@allitnil: προσπαθώ να καταλάβω αν τελικά έχεις 2 καναπέδες ή μια πολυθρόνα. οι άλλοι τι καταλάβατε;

@kotosalata: θα το τσεκάρω το site, μια γρήγορη ματιά έριξα και μου φάνηκε καλό.

@σαλόνι: του ικεα είναι απο ελληνικές βιοτεχνίες?? ή θες να πεις για τους άλλους, που στα πουλάνε και καλά για ιταλικά εισαγωγής;

31/1/07 10:00 μ.μ.  
Blogger ka8y

Αυτά να τα ακούει ο fantus που πήρα κουρτίνες για 3 μπαλκονόπορτες και για ένα παράθυρο με 120 euros και φρίκαρε!!!

31/1/07 10:52 μ.μ.  
Blogger Nobody

Λορέττα νομίζω ότι η κοτοσαλάτα έχει δίκιο. Μη βιάζεσαι!

1/2/07 8:39 π.μ.  
Blogger isobel

αυτό με τα χερούλια που του πες είναι τέλειο κ τρομερά παραληρηματικό
στην κυριακάτικη είδα πάντως να διαφημίζουν κάτι ψυγεία totally pop εμπριμέ με σχεδιάκια φλοράλ κλπ απ' αυτά που ΔΕ ΘΕΣ ΝΑ ΞΕΡΕΙΣ πότσο κάνουν κ σε θυμήθηκα, δε θυμάμαι τώρα πως τα λένε, θα κοιτάξω όμως κ θα δώσω link

1/2/07 6:34 μ.μ.  
Blogger hobgoblin

δυο καναπέδες έχει...

:)

(περνάω τη φάση σου επτά χρόνια... άλλά βρήκα καλές κουρτίνες. το καλοκαίρι.)

1/2/07 9:56 μ.μ.  
Blogger loretta

@ka8y: τι λες χρυσή μου, αυτό ήταν όχι απλά οικονομικό, ευκαιρία!

@isobel: φαντάζομαι εννοείς τα smeg, αν και είδα και κάποια άλλη μάρκα που έβγαλε χρωματιστό πλυντήριο. Από τη smeg πάντως το μόνο που κάτάφερα να αποσπάσω ήταν ο κατάλογος. Θα στον δείξω όταν έρθεις. Η' μάλλον θα τον δεις μόνη σου, θα βάλω ένα αναλόγιο στην είσοδο και θα τον αποθέσω πάνω, για να μπορεί να τον απολαμβάνει ο επισκέπτης.

2/2/07 10:40 π.μ.  
Blogger Trilian

καλα αυτα τα smeg ηλεκτρικα δεν ειναι τελεια; για να τα παρω βεβαια πρεπει να βγώ στο κλαρί και εγω και οι φίλες μου (και ο νταβας στην ανάγκη συγνώμη κιολας)! Το ΙΚΕΑ ειναι αναγκαίο κακό... και συνδιάζει και τα χερούλια!!!

2/2/07 10:54 π.μ.  
Blogger YO!Reeka's

κι εγώ είχα το δίλημμα μέχρι που πήγα στο ΙΚΕΑ. και διαπίστωσα και εγώ ότι ο μόνος τρόπος να μη μένω σε άδειο σπίτι είναι να ψωνίσω από εκεί.
δεν περιάζει,στο γάμο θα πάρω τα καλά (και καλά)

6/2/07 3:39 μ.μ.  
Blogger YO!Reeka's

ΥΓ. τα smeg είναι ΤΕΛΕΙΑ!

6/2/07 3:39 μ.μ.  
Blogger Idάκι

Εγώ σε καταλαβαίνω πάντως με τα χερούλια!!! Κοιτάω τα έπιπλα σπίτι μου και διαπιστώνω πως αν είχα αφήσει μόνο της μάνας του θα είχαν όλα ίδια, αλλά δεν απελπίζομαι.

Εμένα πάντως με αρέσει πολύ το ΙΚΕΑ, ίσως φταίει που μεγάλωσα σε σπίτι τίγκα στο Βαράγκη και το SATO (οκ αυτή ήταν η λατρεμένη μου μαύρη βιβλιοθήκη δε λέω κακό!) και από άποψη εργονομίας είναι τέλεια. Το ξύλο δεν είναι άσχημο επίσης. Αλλά βέβαια καμία σχέση με τους σχεδιαστάς και το smeg...

Στην Αγγλία μας ήρθε και το ILVA, Δανέζικο αυτό, τέλειοι καναπέδες κ τραπεζαρίες (και σχέδια και υλικά και τιμές) αλλά ό,τι έχει πόρτα και μεντεσέδες α-θλι-ό-τα-το! Όλα στην έκθεση τρίζανε και κολλάγανε στο άνοιγμα! Δηλαδή άμα το χρησιμοποιείς κιόλας τι θα κάνει; Εκεί εκτίμησα το ΙΚΕΑ...

22/2/07 2:25 μ.μ.  
Blogger Idάκι

Α ξέχασα να σου πω για τις τεράστιες εκπτώσεις του ΙΚΕΑ το καλοκαίρι... Παντού να βλέπεις 50% off, huge savings, μπλα μπλα, και πάμε να δούμε ντουλάπες που είχαμε μπανίσει και δεν άντεχε η τσέπη μας £500/€750 αλλά τα μισά πουλάγαμε το κορμί μας να τα δώσουμε. Και τι μας λένε;

- Α, δεν έχουμε έκπτωση στους σκελετούς.
- Μμμμ.. καλά (200 λίρες). Στα ράφια και τις μπάρες και τα συρτάρια έστω;
- Όχι, ούτε εκεί δυστυχώς (300+ λίρες-σύνολο 500+)
- Ε και πού έχετε; Δεν έμεινε άλλο!
- Μα στα χερούλια, 50%!!!!

(2,50 λίρες το ζευγάρι κανονική τιμή)

Doing.......

22/2/07 2:31 μ.μ.  
Blogger Nikolas Perdikis

Δεν χρειάζεται να γεμίσεις το σπίτι σου με έπιπλα Μπάουχάους. Θα ήταν και εξαιρετικά δαπανηρό αλλά και ολίγον άβολο. Εάν όμως ταιριάζει και το στυλ των υπόλοιπων επίπλων που έχεις επιλέξει (ΙΚΕΑ ή όχι ΙΚΕΑ) μπορείς σαν κερασάκι στην τούρτα να έχεις 1-2 ακριβά κομμάτια, που θα κάνουν τη διαφορά.

10/5/07 12:01 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home